DANSA'T. Dansa i cultura del Pirineu a l'escola

Escoles Mossèn Albert Vives, Pau Claris, la Salle i La Valira de la Seu d’Urgell,
Escola de Castell-Ciutat, Escola Arnau Mir del Pla de Salt Tirs i Escola de Tuixent

Dansa't vol apropar la dansa tradicional del Pirineu als alumnes de les escoles del territori. Aquest és un projecte dissenyat per dur-se a terme dins l'horari lectiu de cada escola, amb el propòsit de mostrar la nostra cultura de TOTS els escolars possibles.

.

Dansa't és una activitat multi-disciplinària, que es pretén fer partícip a l'entorn educatiu més proper de l'alumne, començant per les àrees de Música i Educació Física en primera instància i d'altres assignatures com Català o Medi, mitjançant el contingut d'aquestes sessions.

Les danses que es treballen són majoritàriament del Pirineu, aprofitant el treball realitzat per l'Escola Folk del Pirineu amb el 'Recull de danses', a més d'utilitzar d'altres balls o jocs dansats d'aquest o altres territoris. A més d'aprendre a ballar diferents danses pirinenques, les sessions estan pensades per enfortir el grup/classe mitjançant jocs dansats o altres tipus d'activitats de moviment.

Els destinataris directes d'aquest projecte són els alumnes de 5è de PRIMÀRIA (10-11 anys), perquè pensem que és en aquesta edats quan és més fàcil poder entendre i adquirir els coneixements que volem transmetre amb el projecte.

Dansa't és un projecte de present i de futur, ja que la idea és que sigui una proposta que any rere any sigui present a les escoles del Pirineu. Per aquest motiu, anirem sumant centres escolars i creant xarxa amb entitats culturals del nostre territori.

Direcció: Ivan Caro

Amb la col·laboració de: