DANSA'T ·  Dansa i cultura del Pirineu a l'escola

DANSA'T 2023-34

Reprenem una nova edició del Projecte Dansa’t, un iniciativa de l’Escola Folk del Pirineu amb la voluntat d’apropar la cultura del Pirineu a través de la dansa tradicional. Enguany entrem dins l’aula d’onze escoles de Primària de tres comarques diferents (Alt Urgell, Pallars Jussà i Pallars Sobirà) amb l’objectiu que els seus alumnes respectin i estimin aquest ric territori.

L’excusa és dansar per conèixer com és, que hi ha i com vivim al Pirineu. Així doncs, no només aprenem a ballar una bolangera, l’Indiot de La Seu d’Urgell, un saut bearnes o una dansa aragonesa per exemple. Ho fem mentre coneixem l’orografia del territori, les llengües que es parlen, les serralades més importants, quines músiques sonaven en aquestes contrades fa 100 anys o mostrant alguns dels instrument més característics.

Ballant descobrim el nostre entorn, però també ens coneixem a nosaltres mateixos i als nostres companys i mestres, aconseguint així generar un clima positiu en el dia a dia del grup tan a l’escola com fora d’aquesta.

Dansa't és un projecte de present i de futur, ja que la idea és que sigui una proposta que any rere any sigui present a la majoria d’escoles del Pirineu. Per aquest motiu, anem sumant centres escolars i creant xarxa amb entitats culturals del nostre territori. Serà d’aquesta manera que facilitarem l’accés a la cultura a tots els infants i joves i a les seves famílies.

Amb un total de 273 alumnes, en aquesta nova edició comptem amb les escoles:

-          Albert Vives (La Seu d’Urgell) – 65 alumnes

-          La Salle (La Seu d’Urgell) - 46 alumnes.

-          Pau Claris (La Seu d’Urgell) – 25 alumnes

-          Castell-Ciutat (Castellciutat) – 11 alumnes

-          Escola Arnau Mir (El Pla de Sant Tirs) – 10 alumnes

-          Escola Rosa Campà (Montferrer) - 24 alumnes

-          Escola Sant Esteve (Alàs) – 6 alumnes

-          Escola Sant Jordi (Oliana) – 13 alumnes

-          Escola de Tuixent – 14 alumnes

-          Escola dels Raiers (La Pobla de Segur) – 29 alumnes

-          Escola Àngel Serafí Casanova (Sort) – 30 alumnes

"Ballem a la panxa de la mare, als braços del pare, caminant amb un amic, a la festa del poble. I ballant expliquem els nostres pensaments i sobretot les nostres emocions. I ho fem a partir del nostre cor, del nostre cervell, del nostre estómac, de la nostra mirada i de la nostra terra"

Joan Serra- (1947-2013)   Ballem?

Direcció: Ivan Caro

Amb la col·laboració de: