Fotografia: Pep Alcanyiz

7 i 8 de maig de 2022
Escola Folk del Pirineu, Arsèguel
Taller dirigit per Arturo Gaya

Dues modalitats de taller, 12 hores en un cap de setmana o només diumenge, 4 hores.

CURS DE CAP DE SETMANA (12 hores)
Dissabte, de 10 h a 14 h i de 16 a 20 h i diumenge de 10 h a 14 h
Curs de veu (técnica i repertori) a través de les cançons recollides per Joan Moreira en el llibre Del folklore tortosí (1934)

CONTINGUTS:
— La técnica del cant en la música d’arrel.

— La transmissió oral avui. L’aprenentage de les cançons.

— Pràctica de cant: individual i a veus.

— Repertori: gèneres del sud i cançoner de Joan Moreira: jota, fandango, cançó d’enramada, romanço de cec, oració de sant, cant d’era, nadala, goig.

— El cant melismàtic i la música que vé del mar.

— Joan Moreira i Joan Amades: dos relats folkloristes contemporanis.

— Xalar, cantar i treballar: la cançó com a funció social, ahir i avui.

CURS DE DIUMENGE MATÍ (4 hores) · CONTINUEM XALANT, TREBALLANT I PREGANT
Diumenge, de 10 h a 14 h
Un apropament al llibre Del folklore tortosí, de Joan Moreira (1934).

Joan Moreira (contemporani de Joan Amades) descriu en el seu llibre la música i la cultura popular a través de tres àmbits: l’oci (xalera), el treball i el prec. El relat d’un temps on es cantava per a tot.

En aquesta presentació del llibre, recentment arribat a l’Escola Folk del Pirineu, us reproposem no perdre aquesta essència i continuar cantant; ja no només per aprendre música sinó per fer millor el lloc on viviu.

PREUS
CAP DE SETMANA, 75 · *67
DIUMENGE, 25 € · *22 €

*DESCOMPTES
alumnes de l’Escola Folk del Pirineu; alumnes dels tallers del C.A.T., associades a DIÀDONA, alumnes de les EMM de la Seu d’Urgell i Puigcerdà i alumnes de l’EMM del Centre de les Arts de l’Hospitalet de Llobregat.

Un cop hagueu tramès el formulari d'inscripció us farem arribar les dades per fer la transferència bancària al nostre compte i la tramesa del resguard bancari corresponent.

Consulta aquí els ALLOTJAMENTS del voltant.

Per assegurar si hi ha places disponibles, poseu-vos en contacte abans de fer la inscripció
973 38 41 82 · escolafolkdelpirineu@tradicionarius.cat