Flabiol i tamborí a l'escola

Projecte de l'Escola Folk del Pirineu, FLABIOL I TAMBORÍ A L'ESCOLA a l'Escola Ridolaina de Montellà de Cadí amb la professora Liv Hallum.

Aquest projecte té com a objectiu introduir el flabiol i el tamborí dins l'escola amb l'objectiu que s'afegeixin al grup d'instruments que cada escola utilitza per a l'aprenentatge de la música i la creació artística.

Hem fet una selecció de melodies de balls tradicionals adaptats a l'instrument, de nivell tècnic bàsic i adequats per iniciar-se en el seu aprenentatge.

Aprendrem balls i danses que els companys ballaran.

Tocarem balls i cançons juntament amb els companys que fan servir altres instruments, com l'acordió, el piano i la percussió.

Intervindrem en festivitats locals i a la Festa Folk anual de l'Escola Folk del Pirineu, a Arsèguel.

Col·laborarem amb aquells projectes que han estat capdavanters i que fa anys que hi treballen per poder nodrir-nos de la seva experiència

L'Escola Folk del Pirineu ha cedit alguns flabiols a l'Escola Ridolaina de Montellà perquè siguin distribuïts entre els seus alumnes. Cadascun d'aquests alumnes tindrà cura del seu instrument i vetllarà pel seu manteniment.

El flabiol i el tamborí són instruments de famílies diferents que toca un sol músic alhora. Per aquest motiu és molt recomanable pel desenvolupament motriu de la mainada.

Hem comptat amb la col·laboració del constructor d'instruments de vent, Pau Orriols, que ha dissenyat i construït uns flabiols per a mans petites amb fusta de boix. Uns instruments amb un so i una afinació immillorables.

Per dur a terme el nou projecte comptem amb la col·laboració de la professora Liv Hallum de l'Escola Ridolaina i de l'Escola Folk del Pirineu.

(a la foto de més a dalt, Ivan Caro fent una demostració del flabiol i el tamborí a alumnes de l'Escola Ridolaina de Montellà).

Amb la participació i col·laboració de: